Arvustus lavastusele “Leopoldstadt” | Ajalootekst teatrilaval
Kui astuda „Leopoldstadtist“ samm eemale ning vaadelda seda tervikuna, siis on tegemist sõna tõsises mõttes ajalugu kirjeldava teatritekstiga. Tom Stoppardi...
Loe edasi
Kaur Riismaa, Sirp
REEDENE RÕÕM ⟩ Piret Laurimaa: lavastaja ei uskunud, et ma julgen ennast nii koledaks väänata
Tragikomöödias «Neljas õde» käib tegevus 1990. aastate Moskvas, kus sotsialistlik ühiskonnakord on murdumas ja maad võtab jõhker äritegevus. Ukraina lavastaja...
Loe edasi
Raimu Hanson, Tartu Postimees
15.12.2023
Arvustus lavastusele “Neljas õde” | Vanemuise viguritega vaade vene mentaliteedi pudelipõhja
Tragikomöödia «Neljas õde» on Poola kirjaniku Janusz Głowacki näidend, mis kujutab kolme õe elu Moskvas. Elust suurlinnas unistasid ka Anton...
Loe edasi
Kerli Jõgi, Tartu Postimees
12.12.2023
Arvustus ooperile “Cyrano de Bergerac” | Sümbolistlik “Cyrano”
Eino Tambergi ooperi „Cyrano de Bergerac” loomisest (1974) lahutab meid juba piisavalt palju aega, et näha laiemat konteksti, milles see...
Loe edasi
Kerri Kotta, Teater.Muusika.Kino
04.12.2023
Arvustus | „Tuhkvalge“ – romantiline nüüdisballett
Jevgeni Gribi „Tuhkvalge“ on oma tugevuste ja nõrkustega vaieldamatult nii teatrile, koreograafile kui ka tantsijatele tähtis teetähis. Tänavune aasta on...
Loe edasi
Heili Einasto, Sirp
01.12.2023
“Neljas õde” lavastaja, ukrainlane Stanislav Moissejev: isegi kui lootust pole, tuleb töötada lootuse nimel
Maailmas ei leidu enam paika, kus inimesed saavad olla kindlad, et uus päev elu pea peale ei pööra, arutleb Vanemuise...
Loe edasi
Margus Mikomägi, Maaleht
30.11.2023
ARVUSTUS | Kui Julius Caesar Egiptuses käis, siis ta nägi, võitis ja armus
Kulus kolmsada aastat, et Georg Friedrich Händeli tähtteos Tartus lavale jõuaks, aga praegusel juhul on kaua tehtud tõesti päris kaunikene....
Loe edasi
Liis Seljamaa, Eesti Päevaleht
20.11.2023
Arvustus | Sama näoga Sipsik
Eno Raua „Sipsik” on viimastel aastatel mitmel korral uuele elule äratatud, seda nii teatris, filmis, teles kui ka mujal, näiteks...
Loe edasi
Raili Lass, Teater.Muusika.Kino
Arvustus lavastusele “Päikesepoisid” | Kaks päikest komöödiataevas
Hea komöödia on haruldane nähtus. Miski ei ole teatris nii tüütu ega riku nii kohutavalt tuju kui nigel labane komöödialavastus....
Loe edasi
Pille-Riin Purje, Postimees
Arvustus | Sõjamängud Caesariga
sja rambivalgust näinud Händeli meistriteos pakub palju kõneainet. Barokkoopereid võidakse küll kavva soovida,1 kuid nad seavad teele niivõrd kiuslikke komistuskive, et...
Loe edasi
Katrin Aller, Sirp
10.11.2023
Arvustus | Kastraadid kadestaksid! Vanemuise „Julius Caesaris“ näeb uhket kostüümiparaadi
Kui Händeli ooper „Julius Caesar“ 1724. aastal Londonis esietendus, särasid peaosades kastraatlauljad, oma aja superstaarid. Praegu pole kastraate kuskilt võtta,...
Loe edasi
Aigi Viira, Õhtuleht
08.11.2023
Martin Karu on tänulik, et tema esimene ooperiroll kujuneb Elmo Nüganeni käe all
Homme esietendub Vanemuises Händeli «Julius Caesar», milles esimest korda Eesti muusikateatri ajaloos laulavad peaosi kontratenorid. Martin Karu astub lavale nimiosas....
Loe edasi
Konstantin Kuningas, Postimees
02.11.2023
ARVUSTUS | Vanameistrid sõiduvees. Neil Simoni lihtne ja arusaadav huumor Vanemuise laval
Hannes Kaljujärv ja Aivar Tommingas on Vanemuise teatris töötanud umbes sama kaua kui Willie Clark ja Al Lewis varieteelavadel oma...
Loe edasi
Liis Seljamaa, Eesti Päevaleht
18.10.2023
Oskar Seeman: Kaifin Pärnut, soolase merevee geen on mul tugevalt sees
Kinodes jooksvas kodumaises komöödias “Vigased pruudid” on Oskar Seemanil kanda veduri, sulase Joosepi roll: tema nutikus päästab armunud noored kõige...
Loe edasi
Anu Jürisson, Pärnu Postimees
14.10.2023
Arvustus | Vanemuine peletab sügismasendust «Päikesepoistega»
Vanemuine aitab läheneva pimeduse ja sügisstressi vastu võidelda «Päikesepoistega», mis esietendus möödunud laupäeval. Lavastus mõjub kui D-vitamiin, sest teeb vaatajate...
Loe edasi
Madlen Siniallik, Tartu Postimees
04.10.2023
Miks me ei tohi unustada?
Vanemuise suures majas esietendus 16. septembril Tom Stoppardi „Leopoldstadt“, kus teeb kaasa suurem osa näitetrupist. Tõlkija Kalle Hein, lavastaja Tiit Palu, kunstnik...
Loe edasi
Anu Tonts, Õhtuleht
03.10.2023
Risto Joost: minu eesmärk on anda tööd võimalikult paljudele andekatele Eesti lauljatele
Sinu tulekuga Vanemuise teatri muusikajuhiks ja peadirigendiks sai alguse suurepärane seeria – “Linda di Chamounix”, “Don Giovanni”, “Tristan ja Isolde”,...
Loe edasi
Ia Remmel, ajakiri Muusika
02.10.2023
Vanemuise teatri näitleja Hannes Kaljujärv pälvis teatristipendiumi
Neil Simoni “Päikesepoiste” etenduse lõpus anti 30. septembril Vanemuise laval üle traditsiooniline Hotell Pallase teatristipendium. Tänavu pälvis auhinna mitmekülgne draamanäitleja...
Loe edasi
ERR kultuuriportaal
01.10.2023
Mälu äratav haavaarm
Tom Stoppardi «Leopoldstadt» Vanemuise mängukavas on kahtlemata ajatundlik ja hingepuudutav valik. Üksjagu on lavaloos harivat ajalootundi Viini juutide saatusest, milles...
Loe edasi
Pilleriin Purje, Postimees
27.09.2023
Aivar Mäe: „Kui sa oled juba päikeseloojangueas – nimetame seda nii, siis pead hakkama midagi täiesti uut õppima.“
„Kuidas seda iga nimetatakse, mis mul praegu on?“ pärib Vanemuise teatri vastne juht Aivar Mäe (63) vastu, kui küsida, mis...
Loe edasi
Aigi Viira, Õhtuleht
25.09.2023
Arvustus lavastusele “Leopoldstadt” | Tädi Gretli maal kui märk ühe juudi perekonna käekäigust
Vanemuises esietendunud „Leopoldstadt“ on Tom Stoppardi kõige uuem näidend, ilmselt kaua küpsenud ja väga isiklik lugu. Oligi ainult aja küsimus,...
Loe edasi
Liis Seljamaa, Eesti Päevaleht
21.09.2023
Arvustus lavastusele “Leopoldstadt” | Miks ei tervitanud publik „Leopoldstadti” püstijalu plaksutades?
Suur ja õnnelik juudi perekond. Neli põlvkonda. Alates aastast 1899 ja lõpetades aastaga 1955. Eepiline lugu, mis on rabanud publikut...
Loe edasi
Aigi Viira, Õhtuleht
Arvustus | Vanemuise «Leopoldstadt» rabab vaatajaid laia haardega
Tiit Palu uuslavastus «Leopoldstadt» on laiahaardeline mitmes mõttes. Alates Tom Stoppardi näidendist, mis kujutab ühe perekonna saatust läbi nelja põlvkonna,...
Loe edasi
Kerli Jõgi, Tartu Postimees
19.09.2023
Galerii: Vanemuise teatris avati Olga Makina fotonäitus “Aeg”
Vanemuise teatri suure maja publikugaleriis saab teatripublik hooaja lõpuni vaadata fotograaf Olga Makina näitust “Aeg”, mis portreteerib küpse naise väärtust....
Loe edasi
ERR kultuuriportaal
17.09.2023
Nostalgiahõnguline tulevik
25. hooaega alustav Vanemuise kontserdimaja on endiselt Tartu muusikaelu tänuväärne ja peamine nurgakivi, aga võiks küll veidi vaheldusrikkama pinnamoega silma...
Loe edasi
Aurora Ruus, Sirp
15.09.2023
Arvustus lavastusele “Kunksmoor ja kapten Trumm”: Peaminister Kaja Kallas võiks Kunksmoorist eeskuju võtta
Teatri Kodu saali uks läheb lahti ja lapsed lippavad kohti võtma. Esimesed read saavad kohemaid täis. Etendus «Kunksmoor ja kapten...
Loe edasi
Raimu Hanson, Tartu Postimees
13.09.2023
GALERII ⟩ Räni alevis avanes Barbie-maa, kohviku menüüst ei puudunud mannavaht
Tartust pisut väljas Räni alevis, ühe elumaja hoovis asub Barbieland, teisisõnu teatri Vanemuise 154. hooaja eel avatud kodukohvik, mille idee...
Loe edasi
Aime Jõgi, Tartu Postimees
28.08.2023
REEDENE RÕÕM ⟩ Lavastajat ja näitlejat Birgit Landbergi häirib, et võtame klassikat nii tõsiselt
Suvisel vabaõhulavastuste kõrghooajal ei seisagi kõik teatrihooned tühjana, nagu arvata võiks. Tartus on Vanemuise väike maja täis noori teatrihuvilisi, sest...
Loe edasi
Maara Parhomenko, Taru Postimees
18.08.2023
Galerii: teater Vanemuine alustas 154. hooaega
15. augustil alustas Vanemuise teatri juhina tööd Aivar Mäe. Samal päeval toimus ka hooaja avakoosolek, kus muu hulgas tervitati uusi...
Loe edasi
ERR kultuuriportaal
Aivar Mäe: uskumatu, inimesed pole teatris üldse muutunud
20 AASTAT HILJEM. Ka aastatel 2003-2006 Vanemuise teatrit juhtinud Aivar Mäel möödus esimene tööpäev taastutvumisega. Aastane tööplaan on tal paigas. Eile oli esimene...
Loe edasi
Henn Uuetoa, Tartu Postimees
16.08.2023
Risto Joost: Birgitta festival on meie regiooni ainus läbinisti muusikateatri festival
Risto Joost on tunnustatud dirigent nii ooperi- kui kontserdilavadel ning juhatanud mitmeid rahvusvaheliselt tunnustatud orkestreid. Samuti on Joost seisnud dirigendina...
Loe edasi
Postimees
31.07.2023
Endel Nõgene: Vanemuise sümfooniaorkester tundub nagu õide puhkenud roos säravas päikeses
Vanemuise sümfooniaorkester tuleb pühapäeval Kassitoome orus suvekontserdiga kuulajate ette, et mängida Risto Joosti dirigeerimisel taas ilusat muusikat suure kaasaelamisega ja...
Loe edasi
Raimu Hanson, Tartu Postimees
28.07.2023
Arvustus sümfooniaorkestri hooaja lõppkontserdile | Lõppu ei paista kuskil
12. mai õhtupäikese kiirtes kogunesid muusikaarmastajad Tartu Vanemuise kontserdimajja tähistama seekordset hooaja lõppu – kes mängides, kes kuulates, kõik nautides....
Loe edasi
Veeda Kala, ajakiri Muusika
Arvustus lavastusele “Cyrano de Bergerac”: sõnad, hääled ja kajad
Tartus aprillikuu lõpus esietendunud Eino Tambergi “Cyrano de Bergerac” ei kanna juhuslikult Eesti kauneima ooperi tiitlit. Iga (taas)kohtumine selle teosega...
Loe edasi
Hele-Mai Poobus, Muusika
26.07.2023
Piret Laurimaa: võiks usaldada Loojat ja lasta asjadel juhtuda,
„Võiks usaldada Loojat ja lasta asjadel juhtuda,“ tuletab näitleja Piret Laurimaa endale iga päev mantrana meelde. Alles eelmisel nädalal saabus...
Loe edasi
Helina Piip, Naisteleht
19.06.2023
Arvustus balletilavastusele “Tulilind”. Mustast, valgest ja pooltoonidest nende vahel
Juba aastaid on Teater Vanemuine otsinud endale lavastama siinkandis vähe tuntud koreograafe eesmärgiga rikastada repertuaari ja tantsumõtet, samas on Rahvusooper...
Loe edasi
Heili Einasto, Teater.Muusika.Kino
14.06.2023
Arvustus lavastusele “Sada grammi taevasina”: Kesk õitsvaid aedu saatus kõnnib saega
Alliksaare „Ei ole paremaid, halvemaid aegu …“ on kui universaalne rahvalaulukilluke, sobib lohutuseks igavesest ajast igavesti. Kõik näikse teadvat luuletuse...
Loe edasi
Maris Johannes, Sirp
09.06.2023
KEDA TUNNUSTATI? ⟩ Vanemuise teatris jagati kolleegipreemiaid!
Vanemuise teatris toimus hooaja lõpu puhul traditsiooniline kolleegipreemiate pidu, kus teiste tunnustamiste kõrval anti välja aasta vanemuislaste tiitlid. Teatri 153....
Loe edasi
Postimehe kultuuriportaal
29.05.2023
Intervjuu näitleja Andres Mähariga: inimesel on vaja saada oma elus kogemusi
Näitleja Andres Mähari rollid on meeldejäävad ja raputavad, kuid inimesena ei teata temast eriti. Selgub, et kolme poja isa Andres...
Loe edasi
Kairit Tsäro-Mirme,
20.05.2023
Tagasiside lavastusele “Romeo ja Julia”: Vaigistamatu vaimustus vaimsest pärlist teatris
Vaigistamatu vaimustusega olen vaadanud taas Vanemuise ja Tartu Uue Teatri ühist lavastust «Romeo ja Julia». Suurepärane koostöö! See on nagu lemmikraamat, mida aina uuesti loetakse,...
Loe edasi
Ann Mikiver, Tartu Postimees
Arvustus Vanemuise hooaja lõppkontserdile | Karged hoovused avali (kultuuri)aknast
Tänavune traditsiooniline hooaja lõppkontsert pakkus kuulajaile avastamis- ja äratundmisrõõmu oma tavapärases ja väljateenitud headuses ning lasi avali kultuuriaknast sisse karged...
Loe edasi
Aurora Ruus, Sirp
Arvustus lavastusele “Pisuhänd 2”: August Vestmanni pulmad
Tiit Palu vigur kullafondi kuuluva „Pisuhänna“ värskendamisel väärib tunnustamist ja Vestmanni abielusadamasse jõudmine ka kaasaelamist. Igaüks, kes võtab ette Eduard...
Loe edasi
Jaak Allik, Sirp
19.05.2023
Dirigent Kristiina Poska juhatab esmakordselt Eestis ooperit
Rahvusvahelist karjääri tegev dirigent Kristiina Poska juhatab 18. ja 26. mail Vanemuise teatris Mozarti ooperit “Don Giovanni”. See on esimene...
Loe edasi
ERR kultuuriportaal
18.05.2023
Arvustus: „Cyrano de Bergerac“ mõjub kurva hoiatusena
Mare Tomminga lavastajadebüüt näitab, et sõna võib olla sama vahe relv kui terav florett. Eino Tambergi 1974. aastal kirjutatud ooperit...
Loe edasi
Ruth Alaküla, Eesti Päevaleht
09.05.2023
Arvustus ooperilavastusele “Cyrano de Bergerac”: Need kaunid sõnad võõrad
See oli mu esimene päris „Cyrano de Bergerac“ teatris, mitte salvestus ega kontsertesitus, ent see pole pooltki nii tähtis kui...
Loe edasi
Katrin Aller, Sirp
28.04.2023
Muusikateatri alguses pidi näitlejanna kasutama varjunime
Laupäeval esietendus Vanemuises eesti muusikateatri 140. aastapäeva tähistamiseks ooper «Cyrano de Bergerac». Alguste algus on seotud sama teatriga: 24. aprillil...
Loe edasi
Raimu Hanson, Tartu Postimees
25.04.2023
Ooperi „Cyrano de Bergerac“ lavastaja Mare Tommingas: ooperi lavastamine on kummaline, tagurpidi protsess
22. aprillil esietendub Vanemuise teatris Mare Tomminga lavastaja- ja kunstnikutööna Eino Tambergi ooper „Cyrano de Bergerac“, tähistamaks eesti muusikateatri 140....
Loe edasi
Kerttu Piliste, Eesti Päevaleht
Vahetada tekk sõnaraamatu vastu
Alliksaar oli kireva saatusega mees, kes jõudis istuda vangilaagris Venemaal ja töötada õlletehases Tartus. “Sajas grammis” vahetab ta vangilaagris teki...
Loe edasi
Konstantin Kuningas, Raplamaa Sõnumid
19.04.2023
Arvustus lavastusele “Sada grammi taevasina”: Kell, sidrun ja liha aitavad vaadata lugu poeedi elust
Möödunud laupäeval, Artur Alliksaare 100. sünniaastapäeval esietendas Vanemuise näitetrupp Sadamateatris lavastuse, mis annab vaatajaile luulelise ülevaate poeedi elust. Juba enne etenduse algust...
Loe edasi
Madlen Siniallik, Tartu Postimees
18.04.2023
REEDENE RÕÕM ⟩ «Melchiori» kangelanna Maarja Johanna Mägi: võib tunduda, et näitlejad on ülbed
Eile õhtul esilinastus Tartus Melchiori-seeria kolmas film alapealkirjaga «Timuka tütar». Triloogia viimase osa nimitegelast Keterlyni kehastaval Maarja Johanna Mägil (26)...
Loe edasi
Liina Ludvig, Tartu Postimees
14.04.2023
Maarja Johanna Mägi: igatsen vabu päevi, et minna kas maale või metsa
„Muutun närviliseks, kui olen pidevalt inimestega koos,“ tunnistab „Apteeker Melchiori“ triloogia naispeaosaline Maarja Johanna Mägi, et on pigem erakliku loomuga....
Loe edasi
Verni Leivak, Naisteleht
Sõnameister Alliksaart meenutades
Laupäeval saab sada aastat Eesti ühe müütilisema looja Artur Alliksaare sünnist ning teater Vanemuine toob sel puhul lavale tema loomingust inspireeritud lavastuse «Sada...
Loe edasi
Silja Paavle, Naisteleht
12.04.2023
Külliki Saldre: „Õhtune lugemine on mulle sama loomulik tegevus kui hambapesu.“
Vanemuise teatri näitleja Külliki Saldre (70) armastab üle kõige mälestusteraamatuid ja mitmeidki oma lemmikteoseid on ta aastaid hiljem taas üle...
Loe edasi
Helina Piip, Naisteleht
Tallinnas paneb emadepäeva kõlama Vanemuise sümfooniaorkester ja fagotivirtuoos Martin Kuuskmann
Vanemuise teatrist alguse saanud eesti muusikateater tähistab tänavu 140. tegutsemisaastat. 140 aastat tagasi ette võetud julgustükist on nüüdseks kasvanud pikk,...
Loe edasi
Virge Ratasepp, Viimsi Teataja
11.04.2023
Vanemuise töömurdja Ken Rüütel: olen terve elu olnud õnnega koos. Vahepeal tundub, et asjad tulevad iseenesest
Avage oma silmad! Just praegu on teil võimalik näha äsja oma esimese tööpreemia saanud näitleja Ken Rüütlit nii teatrilaval, lühifilmis kui...
Loe edasi
Tiina Kruus, Eesti Päevaleht
Arvustus tantsulavastusele “Kriis.ID”: aga siga ju ei tapetud!?
Lisanna Lajal: Ma ei tea, eks hakkame kuskilt pihta: mitu identiteedikihti su arvates lavastuses lahti harutati… või pigem laiemalt, mis...
Loe edasi
Lisanna Lajal ja Andreas Eerik
Arvustus lavastusele “Pisuhänd 2”: kui Vilde tegelased Tartus käisid
Pärast Eduard Vildet on üks silmapaistvamaid ühiskonnakriitilisi jutuvestjaid olnud Eino Baskin, kes on oma sketšides sama teravmeelne nagu Vilde. Kui...
Loe edasi
Christofer Kivipalu, ERRi kultuuriportaal
10.04.2023
Kristallkingakeses rööprähkleja
Avage oma silmad! Just praegu on teil võimalik näha äsja oma esimese tööpreemia saanud näitleja Ken Rüütlit nii teatrilaval, lühifilmis kui...
Loe edasi
Tiina Kruus, Eesti Päevaleht
06.04.2023
Inimlik lugu naistest ja meestest, kes elavad naisena
Eesti teatriauhindade jagamisel pälvis Vanemuise teatri draamanäitleja Ragne Pekarev parima naiskõrvalosatäitja auhinna Agrado rolli eest Pedro Almodóvari filmil põhinevas lavastuses...
Loe edasi
Virge Ratasepp, KesKus
Arvustus lavastusele “Pisuhänd 2” | Ühe noore tuuletallaja sehkendused
Vanemuise esietendusel «Pisuhänd 2» püsis publik saalis üsna kaua aega täpipealt sama vaikne, kohmetu ja äraootav nagu Ludvig Sander laval....
Loe edasi
Pille-Riin Purje, Postimees
05.04.2023
Tagasihoidlikult koomiline
«Pisuhänd 2». Aastal 1913 trükis ilmunud ja aasta hiljem esietendunud näidend sai järje. Vanemuise uus lavastus «Pisuhänd 2» on Eduard Vilde...
Loe edasi
Kerli Jõgi, Tartu Postimees
04.04.2023
Eduard Vilde tüübid tulid taas mängu
Naljakuu aprill algab Vanemuises paljutõotavalt. Rahvusvaheliseks naljapäevaks kuulutatud 1. aprillil tuleb teatri suures majas vaatajate ette komöödia «Pisuhänd 2». «Me jätkame sealt, kus Eduard...
Loe edasi
Raimu Hanson, Tartu Postimees
31.03.2023
Teatriauhinnad | Kristallkingakese auhinna laureaat Ken Rüütel: “Väga palju tööd jõuab teha, kui kodus ei ole”
Teatri aastapreemiatel pälvis Kristallkingakese auhinna Vanemuise teatri näitleja Ken Rüütel, kes ütles ERR-ile antud intervjuus, et kuigi tööd on viimastel...
Loe edasi
Heleri All, ERR
Teatriauhinnad | Naiskõrvalosatäitja auhinna laureaat Ragne Pekarev: „Mina võtan kõik hullused vastu“
Mees, kes on saanud naiseks. Transsooline, kes kannab nime Agrado, mis tõlkes tähendab „pakun naudingut“. Säherdust tegelast kehastab Vanemuise teatri lavastuses „Kõik...
Loe edasi
Aigi Viira, Õhtuleht
Tartlastest balletiõpilased hiilgasid Riia olümpiaadil
Vanemuise tantsu- ja balletikool ei saanud koroona tõttu pikemat aega Eestist kaugemale oma võimeid näitama sõita. Nüüd kolmel päeval Riias toimunud...
Loe edasi
Raimu Hanson, Tartu Postimees
30.03.2023
Jaanus Tepomees: “Ma pole raskuste otsas istuja ega põdeja”
Näitleja Jaanus Tepomees tegi otsuse, et käesolev hooaeg jääb Vanemuise teatritrupis tema viimaseks. Otsus liikuda edasi ei tulnud raskelt, kuigi viimast seitset aastat...
Loe edasi
Mart Rauba, Virumaa Teataja
23.03.2023
Arvustus lavastusele “Romeo ja Julia”: Kaks koostöölavastust, ilma konfliktita
Vanemuise ja Tartu Uue teatri „Romeole ja Juliale“ ning „Vaba(n)dusele“ saab liigset turvalisust ette heita eelkõige tegijate ambitsiooni ja tulemuse võrdluses. Tartu Uut teatrit ja Vanemuise teatrit on lihtne...
Loe edasi
Karin Allik, Sirp
17.03.2023
Arvustus lavastusele “Mägede iluduskuninganna”: Mägede elajad
Seekordne lavastus on nagu värviraamat, kus on kontuurid tugevate joonega ette antud ja pilt jõulistes toonides: kui on armastus, siis...
Loe edasi
Maris Johannes, Sirp
Arvustus lastemuusikalile “Sipsik”: Sipsik all paremas nurgas
Siinsete arvamusavalduste konteksti seadmiseks ja pehmendamiseks olgu öeldud, et olen Nõukogude aja laps, kelle „Sipsik“ on kapsaks loetud ja kes...
Loe edasi
Auri Jürna, Sirp
Arvustus lavastusele “Kirsiaed”: Kiiktoolilaul unenäopüüdja all
Anton Pavlovitš Tšehhovi näidendeid ootan lavale alati lootusrikka huviga. Esietendusel Vanemuise teatri väikeses majas küsiti minult, kui mitmes „Kirsiaias“ olen...
Loe edasi
Pille-Riin Purje, Sirp
10.03.2023
Teatri aastaauhindade nominentide hulgas leidub ka vanemuislasi
Eesti teatri auhindade nominentide hulgas 2022. aasta loomingu või pikaajalise silmapaistva töö eest on ka seekord vanemuislasi. Meeskõrvalosatäitja auhinna võib saada...
Loe edasi
Raimu Hanson, Tartu Postimees
05.03.2023
Arvustus | Natuke tasapaks, aga mõjuv «Sipsik»
Eno Raua raamatu ja Edgar Valteri illustratsioonide põhjal valminud Maria Annuse lastemuusikal «Sipsik» on südamlik lavastus, mida võib peaaegu julgelt...
Loe edasi
Heili Sibrits, Postimees
01.03.2023
Arvustus lavastusele “Kirsiaed”: õhkõrn traagika Vanemuise laval
Üksindus, lootusetus, põlvkondade vahelised suhted, ootus parema elu järele – kõik need Tšehhovi käsitletud teemad rõhuvad inimest tänagi. Anton Tšehhov...
Loe edasi
Christofer Kivipalu, ERRi kultuuriportaal
23.02.2023
Arvustus lastemuusikalile “Sipsik” laste vaatevinklist | Sipsik jättis katusel käimata
LASTE VAATEVINKLIST. Seekord oli päris teater. Alguses ja vahepeal oli natuke küll nukuteatrit, aga see ei seganud üldse. x Kui orkestriauk...
Loe edasi
Raimu Hanson, Tartu Postimees
21.02.2023
Ragne Pekarev: „Olen masohhist – mulle meeldib laval piiri peal kõndida.“
/—/ Mõnd stseeni, mida on sarja „Sassis“ puhul tehtud, illustreerib vanarahva tarkus „harjutamine teeb meistriks“. Näiteks suudlusstseen näitleja Ain Mäeotsaga...
Loe edasi
Aigi Viira, Õhtuleht
Lastemuusikal Sipsikust nõuab eneseületust ja suuri kulutusi
Kes küll ei teaks Sipsikut! On ju temast kirjutatud raamat, joonistatud film, koostatud näitus, salvestatud heliplaat. Nüüd tuleb ta Vanemuises vaatajate ette....
Loe edasi
Raimu Hanson, Tartu Postimees
17.02.2023
Arvustus | «Kirsiaed» õpetab hüvasti jätma
PRIIT STRANDBERG JA ANTON TŠEHHOV. Võrdselt avalduvad lavastuses peaaegu kõigi tegelaste head ja halvad küljed. Vanemuise uues lavastuses «Kirsiaed» on...
Loe edasi
Kerli Jõgi, Tartu Postimees
07.02.2023
Nädala persoon > Kristiina Alliksaar: keegi ei taha teha tasapaksu teatrit
Vanemuises käib praegu kibe töö, et kahe nädala pärast tuua lavale lastemuusikal «Sipsik». Teatri suures saalis leidub ligi 700 kohta ning need...
Loe edasi
Andrus Karnau, Postimees
06.02.2023
Hannes Kaljujärve tütar Saara: „Isa on mu kõige suurem eeskuju.“
Uus meeleolukas telesaade „Laske mind lavale“ jälgib kuue noore mängulist ja katsumusrohket teekonda suurtesse teatrimajadesse väga kogenud näitlejate kaasabil. Saara...
Loe edasi
27.01.2023
Kristiina Alliksaar uuesti Vanemuise juhiks ei kandideeri
Vanemuise teatrijuhi Kristiina Alliksaare leping sellel ametikohal lõpeb 30. juunil. «Ma edasi Vanemuise direktoriks ei kandideeri. Teen seni täie jõuga...
Loe edasi
Raimu Hanson, Tartu Postimees
26.01.2023
Kristiina Alliksaar: kuidas eit tualetis vett tõmbas…
Teatrid läksid heas usus teatrite rahastust paremaks ja selgemaks tegema, aga sattusid tulemusena hoopis Eesti teatrimaastikku reformima. Reformis on palju...
Loe edasi
Kristiina Alliksaar, ERR kultuuriportaal
Veiko Porkanen: rasketes olukordades on sul alati kuskil üks tasku, kust midagi veel välja pigistada
VANEMUISE NÄITLEJA ON OSANUD OMA TÖÖGRAAFIKUS KOKKU KLAPITADA NII TEATRI-, SERIAALI- KUI KA FILMIROLLID. NII, ET TA ISE LÄBI EI KÄRSSAKS x...
Loe edasi
Aigi Viira, Õhtuleht
Arvustus lavastusele “Mägede iluduskuninganna” | Ikka see vana hea Iirimaa – nii kodune, nii äraneetud
Lavastus algab vaimukalt: Oskar Seeman sööstab Ray Dooleyna Sadamateatri rõdule nagu vedrust visatud ja pajatab tuhinaga loo, mille veidrus igati...
Loe edasi
Pille-Riin Purje, Postimees
Arvustus | Iluduskuningannade sisemised sõjad haaravad kaasa mehi
Laupäeval esietendus Sadamateatris «Mägede iluduskuninganna», mida vanem teatrisõber võib mäletada 24 aasta tagusest ajast, mil Ain Mäeots tõi selle näidendi Vanemuise lavalaudadele. Seegi...
Loe edasi
Madlen Siniallik, Tartu Postimees
25.01.2023
Liina Tennosaar: „Ma olen väike, paks ja tige vanamutt!“
„Ma teen mingeid Herta liigutusi, kasutan Herta sõnu, tema valesid välteid, sest see on mul kuskil kuklas,“ kirjeldab näitleja Liina...
Loe edasi
Aigi Viira, Õhtuleht
23.01.2023
Arvustus lavastusele “Romeo ja Julia” | “Praegu on justkui kõik lubatud …“ (1)
Ei „Romeo ja Julia“ kujundus ega laval toimuv tekita arusaama, et lahatakse tänapäeval aktuaalset, laia kõlapinnaga probleemi. x Kui Romeo...
Loe edasi
20.01.2023
Arvustus | Tartu Uue Teatri ja Vanemuise “Romeo ja Julia” ei kõla ega näi ülitänapäevaselt
William Shakespeare`i kustumatut tragöödiat “Romeot ja Juliat” ma mingil põhjusel koolis lugema ei pidanud. Võib-olla olekski tänapäeva teismelistel seda teost,...
Loe edasi
Christofer Kivipalu, ERRi kultuuriportaal
18.01.2023
REEDENE RÕÕM ⟩ Näitlejale Veiko Porkanenile pakkus suurimat närvikõdi Jaan Tatika õhulennu sooritus
Vanemuise näitlejale Veiko Porkanenile (34) olid eelmise aasta lõpp ja uue algus väga meeldejäävad, kuna linastusid kaks suurt filmi. «Kuulsuse narrid»,...
Loe edasi
Veiki Ojaperv, Tartu Postimees
13.01.2023
Kristiina Alliksaar teatrite ligipääsetavusest: me kõik võime mingil hetkel erivajadusega olla
Reedel, 13. jaanuaril korraldab Eesti Teatri Agentuur teemapäeva „teater | ligipääsetavus”. Võtsime selle puhul hõlmast kinni Vanemuise teatrijuhilt Kristiina Alliksaarelt,...
Loe edasi
Sanna Kartau, Müürileht
11.01.2023
Vanemuise teatrit külastas 2022. aastal 134 960 inimest
Möödunud aastal toimus Vanemuise teatris kokku 611 etendust, kontserti, erisündmust ja noortetöö üritust, mida külastas kokku 134 960 inimest. Võrreldes...
Loe edasi
ERR kultuuriportaal
Arvustus | Arm pole aja narr… Suure vanusevahega Julia ja Romeo siiras armastuses pole põhjust kahelda
„Romeo ja Julia“ on kahe Tartu teatri koostöölavastus. Tartu Uue Teatri noore lavastaja Elise Metsanurga tõlgenduses põimuvad Vanemuise väikese maja laval ühte sõna-, muusika- ja tantsuteater. See...
Loe edasi
Pille-Riin Purje, Eesti Päevaleht
05.01.2023
Näitleja Maarja Johanna Mägi soovitab raamatuid, mis pakuvad elu suurima lugemiselamuse
Maarja Johanna Mägi lõpetas aastal 2020 Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia lavakunstikooli (29. lend). Samast aastast asus ta tööle Vanemuise teatrisse, olles praeguseks seal üks...
Loe edasi
raamatud.postimees.ee
02.01.2023