Arvustus lavastusele “Cyrano de Bergerac”: sõnad, hääled ja kajad
Hele-Mai Poobus, Muusika
Tartus aprillikuu lõpus esietendunud Eino Tambergi “Cyrano de Bergerac” ei kanna juhuslikult Eesti kauneima ooperi tiitlit. Iga (taas)kohtumine selle teosega on elamus. Ja iga kord otsekui üllatud, kuidas küll ajal, mil muusikas valitsesid enamjaolt kõlaeksperimendid, ratsionaalsus ning värvikad rütmimängud, lõi Tamberg niivõrd romantilise helikeele ja sisuga teose … Muusikast mitte vähem naudingut ei valmista Jaan Krossi vaimukas, teravalt täpne, samas poeetiliselt tundlik libreto, pakkudes nii äratundmisrõõmu kui ka uusi, värskeid leide. Ooperi tõi lavale Vanemuise balletijuht Mare Tommingas, olles ühtlasi lavastuse kostüümikunstnik, samuti valgus- ja videokujunduse idee autor.
26.07.2023