Loe

Webberi galakontserdil lauldi vähetuntud hitte

Kais Allkivi, Õhtuleht

Kais Allkivi, Õhtuleht

Laupäeval Saku Suurhallis Andrew Lloyd Webberi 60. sünnipäevale pühendatud kontserdil sai tuntud muusikalihittide kõrval kuulda ka võõramaid: näiteks “Sunset Boulevard” oli esialgu kõigi aegade väikseima eduga muusikal, siiski pühendati tagasivaates sellele koguni nelja loo jagu tähelepanu.

Saku Suurhall tundus Andrew Lloyd Webberi 60. sünnipäevale pühendatud Skandinaavia kontserditurnee avakontserdi tarvis justkui liigagi ruumikas. Õhtuse gala algul oli täitmata kohti nii parteril kui ka rõdul ning suurt tunglemist polnud sissepääsugi juures.

Vanemuise sümfooniaorkester asus kohtadele viis minutit enne algust ja hakkas britiliku täpsusega – vaat et minuti pealt kell 20 – mängima pala muusikalist “Cats”.

Esindatud nii edutud kui ka menumuusikalid

Kontsert kujutas endast kronoloogilist tagasivaadet Webberi muusikalidele. Õhtujuht Mart Sanderi vahemärkused sisaldasid peale juubilari ülistamise – “XX sajandi lavamuusika vaieldamatult suurim gigant” – fakte kuulsuse elust: näiteks jooksnud ülimusikaalne Webber lapsena ruumist välja, kui koolieelikutest eakaaslased pilli harjutasid, ning mängis omaette isikliku nukuteatriga. Märkimisväärne on seegi, et helilooja majanduslik koguväärtus on 750 000 naela ehk üle poolteise miljardi Eesti krooni.

Kui üldiselt liiguvad muusikaetendused Londoni West Endist edasi Broadwayle, siis osa neist pole iial New Yorki jõudnud. Sellegipoolest on need muusikalid ülimenukate kõrval turneekavas – lootusega, et tänapäeva kuulaja võib olla teisel seisukohal. Samal põhjusel läheb esialgu edutu “The Beautiful Game” (“Ilus mäng”) Londonis õige pea pisut muudetuna ja uue nime all “Poisid fotol” teisele katsele.

Paljud muusikalid pole olnud menukad tervikuna, ent on andnud püsivaid hitte. Näiteks “Love Changes Everything” muusikalist “Aspects of Love” ja “Unexpected Song” muusikalist “Song & Dance”, samuti “No Matter What”, mida sageli Webberi nimega seostama ei kiputagi. Viimast esitas galakontserdil Gerli Padar.

Mart Sanderi kommentaarist sai publik teada, et menumuusikal “Cats” oli algselt planeeritud laulutsüklina. Kui Eesti muusikalihuviline on harjunud Maarja esitatud “Memoryga”, siis nüüd sai kuulda Londoni West Endi muusikalitähe Jacqui Scotti küpsemat versiooni.

“Evita” sündis raadiost kuuldud jutusaatest

Järgmise ülipopulaarse muusikali “Evita” idee sündis Webberi koostööpartneri Tim Rice’i peas, kui ta kuulis autoraadiost hingeminevat jutusaadet, mis ajendas teda ühes heliloojaga Argentina presidendi naisest lavateost kirjutama. Teose menu ja sellest pärit kuus lugu kontserdikavas räägivad enda eest. Emotsionaalseimad ja nukraima tooniga soolod jäidki Jacqui Scotti kanda – peale “Memoryle” ka “Don’t Cry for Me Argentina”. Mõlemal puhul plaksutati lauljatar püünele tagasi.

Kontserdile pani punkti “Ooperifantoom”. Lõpus lauldi ühiselt lisalugu. Kui algul hüppasid püsti vaid mõned andunud kaasaelajad, kangutas viimaks end tooli küljest lahti suurem osa publikust.

 

Rüütlite presidendipaarile meeldis Gerli Padar

Presidendipaar lahkus kontserdilt väga heas meeleolus. Nad on muusikale vaatamas käinud ja kodus on Rüütlitel “Ooperifantoomi” videofilm, mida nende lapselapsed tihtipeale vaatavad.

Konkreetset parimat etteastet ei osanud ei Arnold ega Ingrid esile tuua, sest nautisid kõiki esitusi. Ka meie oma lauljataridega jäi paar igati rahule, eriti meeldis Gerli Padar. 

21.10.2008