Vanemuise vanast publikukutsungist võrsus helilogo
Raimu Hanson, Tartu Postimees
Tähelepanelik raadiokuulaja ja telekavaataja, aga samuti suhtlusmeedia jälgija on märganud, et
iidamast ja aadamast tuntud publikukutsung on hiljuti võtnud uue helilise kuju. See on seni kõlanust tunduvalt lühem ja justkui kärsitum.Muu hulgas on seda võimalik kuulata Kuku raadio saate «
veerand» alguses. tulnud teate kohaselt on see helilogo, milles on ühendatud traditsioonid ja värskus.Suures ja väikeses
praeguseni kasutatav helimärk ehk publikukutsung kõlas esimest korda aastal 1967. See on võetud Juta ja Ülo duetist «Õnn, meie juurde jää, jää meiega», mille Evald Aav on kirjutanud ooperisse «Vikerlased». 55-aastase kutsungi viis ongi helilogo aluseks. sõnastuses on meloodiasse põimitud modernseid elemente, mis panevad logo kõlama suursuguselt, rikkalikult ja väärikalt.Helilogo on loonud Bränd Soundi esindajad Maksim Adel ja Ikevald Rannap tihedas koostöös
muusikajuhi (pildil). Osalenud on ka teised loomingulised juhid, ja turundusosakond.sõnul on helilogo kasutuselevõtu taga soov anda Vanemuisele nüüdisaegne heliline kuvand, mida saab lisaks kasutada ka erisündmustel, raadios, televisioonis ja sotsiaalmeedias. «Koostöös Bränd Soundi esindajatega oleme läbi kuulanud kümneid helilogo variante erinevate instrumentidega, mis ühelt poolt kannavad endas traditsiooni ja teisalt nooruslikku värskust,» lisas ta. « helilogona kuulebki meie kõikide soovide summat.»
Ühise meeskonnana oma tegevust alles alustanud Bränd Sound selle eest
teatel tasu ei küsinud. Helilogo ei vaheta välja senist publikukutsungit, mis kõlas esimest korda 9. detsembril 1967 uue suure maja avaetenduse eel. See on erinevais arranžeeringuis olnud kasutusel järjepidevalt tänini.
27.04.2022