Loe

Leinatamm juhatab viimast “Memory’t”

Christel Karits, Äripäev

Christel Karits, Äripäev

Tarmo Leinatamm dirigeerib veel kahel korral Pärnus ja Tallinnas maailmaklassi kuuluvat muusikalikontserti “Memory”. Nelja-aastasele kontserdisarjale panevad punkti hitid paljudest armastatud muusikalidest kümne eesti tippsolisti esituses.

“Sel aastal on “Memory” olnud veel populaarsem kui varem,” on Vanemuise teatrijuht Paavo Nõgene isegi pisut üllatunud.

Tartus oli kolm saalitäit publikut pilgeni täis ning kõik kaheksa kontserti müüdi kahe nädalaga peaaegu välja, saadaval on veel üksikuid kohti. “Üks põhjus on kindlasti sissetöötatud kaubamärk,” tõdeb Nõgene. “Teine aga see, et oleme alati rõhunud kvaliteedile.”

Viimase “Memory” erilisust rõhutab eelkõige suurejoonelisus nii tegijate kui ka kava poolest. Laval on suur sümfooniaorkester ja bänd ning publiku ees kümme eesti tippsolisti. Laulavad Liisi Koikson, Gerli Padar, Janika Sillamaa, Siiri Sisask, Maarja-Liis Ilus, Lauri Liiv, Rolf Roosalu ja Koit Toome, samuti Vanemuise draamanäitlejad Hannes Kaljujärv ja Aivar Tommingas.

“Nii võimsa koosseisuga kontserte ei tule Eestis ega mujalgi maailmas tihti ette,” ütleb Nõgene ja lisab, et seekord on laval vaid eesti solistid, neid soovitakse rohkem näidata, kuna meie muusikalilauljate tase on erakordselt kõrge.

Sel aastal ei näe publik harjumuspäraselt konferansjee rollis Mart Sanderit, sest ta esineb jaanuaris ja veebruaris Soomes. Küll saatis Sander tema kohale asunud Tarmo Leinatammele mahlaka telegrammi: “Tere! Head kontserti! Mart.” Paavo Nõgene ei kahtle, et Leinatamme juhtimisel kontsert tõepoolest hea on, sest tegu on ühelt poolt Eesti parima muusikalidirigendiga ja teisalt piiritu jutusoonega mehega.

“Ega publik lollimaks jää,” lubab Tarmo Leinatamm, hoolimata sellest, et ta pole Mart Sander, kellele muusikalise lektooriumi vorm väga sobis. Nii lühikese aja peale pole Leinatamm endale ka Sanderiks muutumist kohustuseks võtnud, sest publik ootab temalt midagi muud.

Mis siis toimuma hakkab? “Seda ei tea keegi kurat ette,” naerab ta. “Käin mööda Vanemuises lavastatud muusikale ja vaatan neid natuke ka köögi poolelt. Jutt on parasjagu tõsine ja naljakas.”

Kontsert on kaheosaline ja mõlemas pooles tuleb esitusele 13 lugu.

Kui esimesed “Memory’d” keskendusid viimase aja muusikalidele, kus tähtsal kohal Lloyd Webberi looming, siis sel korral on Leinatamme sõnul kava hästi mitmekesine ja igale maitsele peaks leiduma midagi. Kuuleb ka palu näiteks George Gershwini ooperist “Borgy ja Bess” ning Jerry Hermanni muusikalist “Hello, Dolly”.

“Meie lauljad kuuluvad maailmaklassi,” kinnitab ka Leinatamm. “Tänu välisartistidele oleme saanud neid päris vahetult maailma nimedega võrrelda. Eelmisel aastal oli külaliseks üks säravamaid ja nõutumaid noori Broadway artiste – Tony Vincent. Pärast teda tulid lavale meie Koit Toome ning Maarja.” Ometi jääb seekordne “Memory” viimaseks dirigeerida.

“Paavo Nõgene on Eesti üks paremaid produtsente. Ta peaks natuke kabineti vaikuses istuma ja mõtisklema, kas ei võiks siiski jätkata,” leiab Leinatamm. Kui saalid nii kiiresti välja müüakse, on asi õige ja vääriks kestmist.

“See ei sõltu ainult minust,” tunnistab Paavo Nõgene. “See on viimane “Memory”, mis aga ei tähenda seda, et Vanemuisel uusi värskeid plaane poleks.”

5. juunil esietendub Vanemuise egiidi all muusikal “Sugar ehk Džässis ainult tüdrukud”, mille ühes peaosas mängib Gerli Padar.

15. augustil jõuab publiku ette Eesti algupärane rokkooper “Ruja”.

18.01.2008