fbpx

Lavastaja ühendas tantsu sõnaga


«Sõduri loo» koreograaf-lavastaja Rachid Tika on varemgi Tartus lavastanud – «Maa laul» 1998 ja «Lysistrate» 1999 – ning sealjuures ühendanud tantsu- ja sõnakunsti.
Balletitrupp on tookordsega võrreldes muutunud mitmerahvuselisemaks – nüüd on Vanemuises ka jaapani, läti ja inglise tantsijaid. «See teeb trupi rikkamaks,» ütles Tika.
Et aga kõik tantsijad ei valda eesti keelt, vajas lavastaja eesti näitlejaid. «Tähtis oli valida välja just noored, et anda neile võimalus kogemusi saada,» lisas ta.
Kõik neli – Marju Männik, Liisa Taul, Marko Mäesaar ja Indrek Apinis – on saanud hariduse Viljandi Kultuuriakadeemiast ja tegutsevad vabakutseliste näitlejatena.
Tõelise debüüdi teeb aga «Sõduri loos» eesti tippklarnetiste, ERSO teine dirigent Toomas Vavilov, kes vahetab tänavu välja praeguse Vanemuise muusikajuhi.
Varem on ta Tartu teatri orkestrit küll dirigeerinud, kuid ainult kontsertidel. Tantsudraama esietendus 3. märtsil oli esimene kord, kui Vavilov juhatas vanemuislastest orkestrante etendusel.
Mida on «Sõduri loos» rohkem, kas muusikat, tantsu või sõna? «Kõige rohkem on sõnumit,» ütles Toomas Vavilov.
Ja mis on see sõnum? «Halva või kurja kui sellise – võime seda nimetada Kuradiks, Saatanaks või Halvaks Energiaks – võimalused meile ligi hiilida on piiramatud.»