Lasteooperi unenäos käib värvipliiatsite võimuvõitlus


Vanemuise väikeses majas esietendus täna Tauno Aintsi lasteooper «Guugelmuugelpunktkomm», mis hoolimata ühest vaatusest viib vaatajad maale vanakooli vanaema juurde, Soome ehitustellingutele ning unenäo muinasmaale, kus võimu on haaranud valge pliiats. Lõpp on õnnelik ja pidulik ning kohane Eesti Vabariigi lähenevale sajandale aastapäevale.

«Guugelmuugelpunktkomm» on lugu sellest, mis hakkab juhtuma, kui laps ei saa kasutada viletsa levi tõttu mobiiltelefoni.

Juta on maal vanaema juures, sest tema isa on tööl Soomes. Kui tüdruku merisiga Possu jääb haigeks ja vanaema püüab Jutat lohutada ja Possut aidata, avaneb unenäos värvipliiatsite võlumaailm, kus Juta kohtub nii heade kui ka kurjade värvipliiatsitega. Unenäo lõpuks saab Possu terveks.

«Guugelmuugelpunktkommi» helilooja on Tauno Aints ja libreto autorid Rein Pakk, Aapo Ilves ja Tauno Aints, laulusõnad on kirjutanud Aapo Ilves. Lavastanud on Marko Matvere, kelle sõnul saab lasteooper kasvatada tulevikuks muusikateatri nautlejaid.

«Seda tuleb hakata varakult tegema,» lisas Matvere. «Muusikateatri vahendid on teistsugused kui sõnateatril ja sõnumi vastuvõtmine saalis nõuab harjumist. «Guugelmuugelpunktkomm» on täis selliseid keerukaid mõttekäike, mis annavad peamurdmist ka täiskasvanutele, seega igal juhul soovitan võtta aega ja minna koos lapsega ooperisse. Ma tõesti loodan, et «Guugelmuugelpunktkomm» meelitab mõne noore inimese muusikateatri juurde. Muidu sureb muusikateater välja, kui me seda ei hoia hõõgumas.»

Lasteooperi muusikajuht ja dirigent on Taavi Kull, kunstnik Rosita Raud, valguskujundajad Imbi Mälk ja Andres Sarv, koreograaf Marika Aidla.

Osades on Pirjo Jonas (tänasel etendusel) või Kadri-Liis Kukk, Simo Breede (tänasel etendusel) või Jaan Willem Sibul, Reigo Tamm (tänasel etendusel) või Oliver Timmusk, Märt Jakobson või Raiko Raalik (tänasel etendusel), Karmen Puis (tänasel etendusel) või Arete Teemets, Merle Jalakas (tänasel etendusel) või Sigrid Mutso ning Vanemuise ooperikoor.

Tartu Postimees (28.10.2017)